25 Aralık 2009 Cuma

Bal Kabaklı Et Sote ve Çam Fıstıklı Körili Pilav

DSC07076

Bal kabağı ile annem çorba falan yapar, ev ahalisi olarak bayılarak tüketiriz. Malzemelerin alışıla geldik tüketimlerinin dışında kullanılması çok hoşuma gidiyor. Bal kabağı ile ne yemekler yapabilirim diye düşünürken etle çok yakışacağını düşündüm ve bu et soteyi yaptım. Herkes pek beğendi. Yanına da çam fıstıklı körili pilav yaptım, pek yakıştı.

Bal kabaklı et sote için MALZEMELER

500 gr dana kuşbaşı (dileyen kuzu kullansın)
1 büyük dilim bal kabağı
2 ince pırasa
1 orta boy soğan
yeteri kadar tuz, karabiber, acı toz kırmızı biber ve muskat
1-2 yemek kaşığı soya sosu (ben Kikkoman kullanıyorum)
zeytinyağı

YAPILIŞI

Soğanları ve pırasaları ince ince doğrayıp etle beraber zeytinyağında biraz çevirdim. 1-2 kaşık kadar soya sosu ve baharatları ekledim. Bu şekilde biraz daha pişirdikten sonra küp küp doğradığım bal kabaklarını ilave ettim. Hepsini beraber güzelce karıştırıp üzerini örtecek kadar sıcak su ilave ettim ve orta ateşte üzeri kapalı olarak yaklaşık 45 dakika pişirdim. Etler çok iyi yumuşadı ve bal kabakları ile çok güzel bütünleşti. Eğer evde olsaydı mutlaka biraz beyaz şarap koyacaktım ama maalesef yoktu.

Ondan sonra pilava gelelim. Pilav bildiğiniz pirinç pilavı sadece pirinçleri eklemeden önce yağda köri ve dolma fıstığını çevirdim, daha sonra pirinci, tuz ve suyunu ilave ettim. Körisini biraz az koydum bu sefer ama daha bol koyunca çok daha lezzetli ve koyu renkli oluyor.


17 yorum:

LEZZETİKRAM dedi ki...

hım ,pek nefis olmuş cnm ,bal kabaklı et sote de değişik bir lezzet
ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ebru'cum ellerine sağlık balkabağı çorbasını rahmetli anneanneciğim çok güzel yapardı.Birde yine kabakla pirinç aşını Karedenize özgü harika lezzetler.Sendemi karadenizlisin yoksa:))?Tabak ha
rika duruyor hem şık hem leziz ellerine sağlık ca
nım mutlu hafta sonları öpüyorum...

Narince dedi ki...

Balkabağıyla eti bir arada hayal edemedim şimdi. Denemeden de olmayacak galiba. Ellerine sağlık Ebrucuğum.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım balkabağını kızarıtırım, çorba da yaparım. Ama et yemeği olarak hiç düşünmemiştim. Mutlaka deneyeceğim. Evde de vardı zaten.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

minimalist dedi ki...

valla ağzımın suyu aktı; görüntü nefis. Pilavı kesin deneyeceğim ...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım balkabaklı hiç denemedim...
Harika gözüküyor..

Mutlu pazarlar..:)

Mimosa Café dedi ki...

mutlaka deneyin çok lezzetli oluyor bizim evde çok yemek seçenler bile beğenerek yedi :) güzel yorumlar geldi. sevgiler.

Şehnaz dedi ki...

MÜTHİŞ BİR GÖRÜNTÜ...BALKABAĞINI HİÇ DENEMEDİM AMA BU GÖRÜNTÜDEN SONRA DENEMEK İSTERİM...ELLERİNİZE SAĞLIK.....

evcilik dedi ki...

Ne güzel pilavların var, farklı bir pilav arayışında olanlara mükemmel bir tarif..
paylaştığın için teşekkürler
bende senin ve ailenin yeni yılını kutlar,sağlıklı mutlu bir yıl geçirmeni dilerim..
sevgiler,selamlar..

Damak Tadı dedi ki...

Ebru'cuğum,bal kabaklı çok tarif vardır Karadeniz'de..Ama etlisinin hiç tadına bakmadım desem yalan olmaz..Kesin senin doğaçlamalarından biridir yine..Bu konuda üzerine kimseyi tanımam..
Pilavının da çokkk nefis olduğu aşikar..

Canım, bir daha pilav yaptığın zaman,şam fıstıklarını hafif yağda çevirip o yağla pilavı dağlamanı öneririm..))


Öperim o tatlı yanaklarından..Ofisimizin biricik gülüsün sen..


Sevgiler..

Mimosa Café dedi ki...

Ağzım kulaklarıma vardı bu güzel yorumlara :)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Yeni yilin kutlu olsun.Berlinden kucak dolusu sevgilerimi yolladim

Nina dedi ki...

Delicious!
May all your dreams come true and may you be blessed with all the best things in life! Happy New Year 2010! XO

birsence dedi ki...

Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com 'u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum....

Afiyetle kalın Birsence'de kalın...

Limonlu Kek dedi ki...

Tüm yılların en güzeli umarım bu yıl olur. Mutluluk, sağlık ve dopdolu geçecek güzel bir yıl diliyorum. İyi senelerrrr :)

Limonlu Kek dedi ki...

Tüm yılların en güzeli umarım bu yıl olur. Mutluluk, sağlık ve dopdolu geçecek güzel bir yıl diliyorum. İyi senelerrrr :)

beste dedi ki...

of of ne guzel bir tabak bu tam bana gore bayildigim hersey var icinde! Yeni yil bereketli, saglikli gonlundekilerin gerceklestigi harika bir yil olsun ha tabi bol gezili sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...